Pemahaman dari segi pengunaan produk Batu Tenaga

Akidah Pemakaian Rantai Batu Tenaga

Batu Tenaga menhasilkan tenaga yang berguna kepada tubuh badan manusia dan menjadi penghalang kepada gelombang-gelombang yang membahayakan, semua ini adalah anugerah dari yang Maha Kuasa bagi yang mahu berfikir. 

Ilmu sains bergerak seiring dengan keadaan zaman, ada yang baik dan ada yang buruk. Ada yang baik namun memberi kesan sampingan kepada kehidupan, ada yang dapat dilihat dengan mata kasar dan ada yang tidak dapat diketauhi kehadiranya, umpamanya gelombang. Gelombang tidak dapat di kesan olah pancar indra manusia  tidak kira gelombang yang baik atau tidak baik. Gelombang tidak baik akan memberikesan yang buruk kepada kehidupan tumbuhan, haiwan dan manusia. Jadi seiring dengan itu teknologi bagi memelihara dan menjaga pelindungan dari gelombang yang membahayakan dan memberi kesan buruk tanpa disedari. Kehadiran produk batu tenaga ini menjadi keperluan pada zaman yang serba cangih ini. 

Produk batu ini tidak mempunyai unsur-unsur syirik. Tiada pengcanggahan akidah jika mengunakan produk ini kerena tiada pantang larang yang bercangah dengan agama. Tiada petua-petua yang pelik seperti penyembahan atau bergantung hidup pada produk ini. Batu Tenaga ini cuma sebagai alat atau bahan perantara pemulihan tenaga, keseimbangan meningkatkan daya tahan kepada gelombang-gelombang bahaya atau asing seperti telefon bimbit, wifi dan lain-lain. Setiap perbuatan kita harus disertakankan dengan niat. Niat yang menentukan apa yang terlintas dihati kita, jika baik maka baik la ia jika tidak maka tidak baik la ia. Bergitu la juga apa bila kita mengunakan produk ini harus mempunyai niat yang betul dan baik, selain itu kita juga harus menpunyai ilmu & pemahanan tentang produk ini jadi tiada pengcangahan akidah kerena pemahaman terhadap mengapa produk ini harus perlu digunakan.

Pemahaman sama seperti mata, manusia diberi anugerah mata dan nikmat dapat melihat. Manusia dapat melihat jauh dan dekat. Namun bergitu ada manusia yang mempunyai mata yang rabun tidak dapat fokus pengelihatan dalam jarak yang dekat atau jauh. Jadi harus mengunakan kaca mata untuk membantunya melihat dengan jelas. Jadi manusia yang mengunakan kaca mata mempunyai niat yang betul, kerena ingin melihat dan menjalani hidup dengan sempurna. Tidak pula menyembah kepada kaca mata kerena kaca mata itu dapat membuat ia melihat dengan jelas. Ini tidak terjadi kerena ilmu pemahaman terhadap mata dan kanta yang telah di didikan di peringkat sekolah lagi. Ilmu itu penting kerena pemahanan untuk kerperluan yang penting pada diri keluarga dan masyarakat.

Allah Maha Mengetauhi setiap isi hati hamba-Nya..

Comments

Popular Posts